Duża oglądalność podnoszenia ciężarów podczas Igrzysk XXIX Olimpiady w Pekinie
Zygmunt Wasiela Prezes PZPC otrzymał od Roberta Korzeniowskiego Dyrektora TVP Sport wyniki oglądalności podnoszenia ciężarów podczas Igrzysk XXIX Olimpiady w Pekinie. Analizując transmisję w dniu 17.08.2008r., stacji TVP1 w godz. 13:03:20-13:50:19, udział widowni tej relacji do widowni telewizyjnej ogółem wyniósł 46,48% czyli zawody oglądało 4.725.690 widzów. Generalnie wg oceny przedstawicieli TVP podnoszenie ciężarów miało przez okres wszystkich transmisji z igrzysk dużą oglądalność. Również duże wyniki oglądalności ciężarów odnotował Eurosport. Jest to dobry prognostyk dla władz związku przy poszukiwaniu sponsora strategicznego.
Podczas Kongresu Europejskiej Federacji Podnoszenia Ciężarów Dyrektor ds. Telewizji EWF Dawid Goldstrom poinformował o problemach związanych z podpisaniem umów z EBU i telewizjami narodowymi oraz prywatnymi stacjami telewizyjnymi. Główną przeszkodą jest doping występujący wśród zawodników. Stosowanie środków dopingujących przez niektórych zawodników powoduje to, że potencjalni sponsorzy rezygnują z podpisania umów lub je w znacznym stopniu ograniczają. Podobny problem miał, jeszcze przed igrzyskami olimpijskimi, Polski Związek Podnoszenia Ciężarów. Pomimo uporania się z tą plagą w środowisku ciężarowym to jednak sponsorzy stawiają określone warunki np. w danym roku związek nie może odnotować żadnej wpadki dopingowej.
W dwóch przypadkach PZPC miał już wynegocjowane końcowe umowy, jednak na przeszkodzie stanął zapis „w przypadku stwierdzenia u zawodnika licencjonowanego wyniku pozytywnego - związek zwróci w całości środki finansowe wpłacone na konto związku i zawodnika". Związek w przeszłości miał podpisaną umowę ze sponsorem ale nie została ona przedłużona przez sponsora z powodu stwierdzenia wyników pozytywnych w naszej dyscyplinie.
Należy sądzić, że po tych igrzyskach olimpijskich sytuacja poprawi się znacznie i duża oglądalność naszej dyscypliny oraz organizowane w Polsce w przyszłym roku imprezy międzynarodowe, w tym I Młodzieżowe Mistrzostwa Europy do 23 lat, przyciągną sponsorów.
Telewizja Polska, jak pisze Robert Korzeniowski do Prezesa PZPC, jest otwarta na propozycje jednak do wyprodukowania transmisji niezbędni są sponsorzy. Będziemy o to wszystko walczyć.