REGULAMIN ROZGRYWEK DMP 2017!
48 godzin pozostało do zakończenia terminu zgłoszeń zespołów do tegorocznych rozgrywek DMP 2017 (do 10 lutego!). Ostateczna lista trafi na biurko przewodniczącego Komisji Sędziowskiej PZPC Bogusława Mokranowskiego, który po konsultacjach z komisją, dokona podziału na grupy i wyznaczy sędziów. Znany jest ostateczny kształt regulaminu DMP 2017!
Nad ostatnimi poprawkami w Regulaminie Rozgrywek DMP 2017 pracował wiceprezes PZPC ds. sędziowskich Jacek Zawadzki. Wcześniej dopracowywany był przez dział wyszkolenia z kierownikiem Bogusławem Maliszewskim na czele oraz konsultowany przez wiceprezesa PZPC ds. szkoleniowych Witolda Dziurlę. Opowiedziało się o jego kształcie szerokie grono trenerskie. Nowy regulamin zatwierdzi wkrótce Zarząd PZPC.
REGULAMIN ROZGRYWEK O DRUŻYNOWE MISTRZOSTWO POLSKI W PODNOSZENIU CIĘŻARÓW W SEZONIE 2017 i lata następne.
CELE
Popularyzacja i rozwój podnoszenia ciężarów, zwłaszcza wśród młodzieży.
Podniesienie poziomu sportowego zawodników i zawodniczek w klubach poprzez współzawodnictwo drużynowe.
Rozgrywki mają na celu wyłonienie Drużynowego Mistrza Polski.
UCZESTNICTWO
Warunkiem uczestnictwa drużyny jest uregulowanie opłaty za start w DMP oraz ewentualnych kar i zobowiązań finansowych na rzecz PZPC. Klub musi mieć również ważną licencję klubową.
Zawodnicy i zawodniczki startujący w poszczególnych drużynach powinni posiadać następujące dokumenty (przepis ten dotyczy także zawodników i zawodniczek zagranicznych):
- licencję zawodniczą PZPC,
- dokument tożsamości,
- książeczkę sportowo - lekarską z aktualnymi badaniami potwierdzonymi przez uprawnioną Przychodnię Sportowo - Lekarską wraz z wpisem formuły antydopingowej podpisanej przez zawodnika/zawodniczkę, o następującej treści:
„Oświadczam, że jest mi znany Regulamin Antydopingowy PZPC uchwalony przez Prezydium PZPC i zobowiązuję się respektować zawarte w nim przepisy i sankcje jak również zobowiązuję się nie przyjmować żadnych zakazanych substancji znajdujących się na aktualnej liście PZPC oraz nie stosować innych metod dopingu.” (pieczątka klubu i własnoręczny podpis zawodnika/zawodniczki).
Zawodnik/zawodniczka w ciągu jednego sezonu może reprezentować tylko jeden klub.
Drużyna może wypożyczyć dowolną liczbę zawodników/zawodniczek. Zawodnik/zawodniczka musi posiadać zgodę macierzystego klubu na starty w barwach innego klubu oraz być zgłoszony na piśmie w PZPC przez klub, w którego barwach ma startować w terminie do 01 marca w danym roku rozgrywek. Zawodnik/zawodniczka wypożyczony/na nie ma prawa startu w barwach innego klubu jak i macierzystego klubu w tym samym cyklu rozgrywek. Podstawą dopuszczenia do startu zawodnika/zawodniczki jest pisemna zgoda PZPC ważna tylko w danym roku rozgrywek.
Oprócz zawodnika/zawodniczki wypożyczonego/nej z innego klubu, drużyny mogą wypożyczyć jednego/ną zawodnika/czkę zagranicznego/ną. Celem uzyskania licencji PZPC musi on/ona posiadać zezwolenie na starty w danym roku od rodzimej NARODOWEJ FEDERACJI, jak również być zgłoszony/a na piśmie w PZPC przez klub, w którego barwach ma startować w przepisowym terminie do 01 marca w danym roku rozgrywek. Obcokrajowiec z kartą stałego pobytu jest traktowany jako zawodnik zagraniczny. Licencja zawodnika/czki obcokrajowca jest ważna jeden rok w danym cyklu rozgrywek.
STRUKTURA DMP
I Liga - 10-12 zespołów.
II liga –10-12 zespołów.
III liga – pozostałe zespoły zgłoszone do rozgrywek.
W jednym spotkaniu może brać udział od 3 do 4 drużyn w wyznaczonych strefach terytorialnych (bez względu w której lidze zespół startuje).
IV. STARTOWE
Opłata startowego za każdego startującego zawodnika oraz trenera wynosi dla wszystkich (I,II,III liga) – 50 złotych.
SPOSÓB PRZEPROWADZENIA ROZGRYWEK
A. ZASADY OGÓLNE
Drużyna składa się min. z 5, a maksymalnie 6 zawodników/czek w wieku od 13 lat (decyduje rocznik).
W danym rzucie ligi, w zespole może wystąpić jedna zawodniczka oraz jeden wypożyczony zawodnik krajowy i jeden wypożyczony zawodnik zagraniczny.
Wyniki uzyskane przez zawodników/czkę w dwuboju olimpijskim zgodnie z przepisami IWF i PZPC przelicza się na punkty w/g aktualnej męskiej Tabeli Sinclaira, zaś wynik zawodniczki mnoży się dodatkowo o współczynnik 1,4 (mnożymy bez ewentualnych punktów preferencyjnych).
Zawodniczki startują na gryfie damskim.
Na końcowy wynik drużyny składa się suma maksymalnie pięciu najlepszych wyników.
Dodatkowo juniorzy/juniorki otrzymują premię punktową za wiek:
a/ Juniorzy/ki do 20 lat -15 pkt.
b/ Juniorzy/ki do 17 lat -25 pkt.
c/ Młodzik/ka do 15 lat – 35 pkt
premii punktowej nie otrzymuje wypożyczony junior/juniorka zagraniczna.
punkty preferencyjne przyznaje się tylko w przypadku ukończenia dwuboju,
w przypadku niezaliczenia jednego z bojów zalicza się drugi bój do wyniku zespołu,
punkty preferencyjne dla kobiet dolicza się do punktów Sinclaira uprzednio pomnożonych przez 1,4.
O kolejności zespołów w tabeli decyduje suma punktów Sinclaira uzyskanych w 3 rundach.
4 runda finałowa -startują 4 najlepsze drużyny po 3 rundach I ligi.
Klub może wystawić tylko jedną drużynę na danym szczeblu rozgrywek.
W przypadku nie przystąpienia drużyny do jednej z rund lub nie zorganizowania turnieju (jako gospodarz) na klub nakładana jest kara finansowa w wysokości potrójnego startowego (na danym szczeblu rozgrywek) liczonego od 6 zawodników/czki.
Gospodarzem turnieju finałowego jest zespół z największą liczbą zgromadzonych po 3 rundach punktów.
W przypadku pozytywnego wyniku badań antydopingowych lub startu zawodnika nieuprawnionego w rundzie zasadniczej - drużynie automatycznie odejmuje się 400 punktów od wyniku końcowego uzyskanego przez zespół.
B. ORGANIZACJA I PRZEBIEG ZAWODÓW
Zawody ligowe w najwyższej klasie rozgrywek rozpoczynać się będą nie wcześniej niż o godz. 11.00, - ważenie wszystkich zawodników - 90 min. przed planowanym startem.
Komisja Sędziowska PZPC min. 2 tygodnie przed zawodami wyznacza 3 sędziów na dane zawody, podając jednocześnie organizatorowi dane w/w sędziów niezbędne do powiadomienia przez organizatora tych sędziów o miejscu i terminie zawodów, organizator zaś zabezpiecza spikera i sekretarza zawodów, posiadających uprawnienia sędziego PZPC, (licencja PZPC)
Gospodarz meczu z przyczyn obiektywnych może wystąpić do PZPC o przyspieszenie rozegrania meczu (maksimum o 7 dni) lub zrzec się organizacji turnieju. W obu przypadkach zgodę na to muszą wyrazić zainteresowane drużyny. Zapis ten nie dotyczy ostatniej rundy zasadniczej rozgrywek.
Organizator zawodów powinien zapewnić kibicom jak najlepszą możliwość śledzenia przebiegu zawodów (tablica wyników, rzutnik).
Gospodarz zawodów jest zobowiązany powiadomić listownie lub drogą komunikacji elektronicznej, PZPC, drużyny przyjezdne oraz sędziów o miejscu i terminie zawodów na co najmniej 10 dni przed terminem zawodów.
TYTUŁY, AWANSE I SPADEK DRUŻYN
Najlepsze 4 zespoły I ligi po trzeciej rundzie zasadniczej spotykają się w Finale. Punkty zdobyte w trzech rundach rozgrywkach zostają zaliczone w finale do końcowej klasyfikacji. Zwycięzca zawodów zdobywa tytuł Drużynowego Mistrza Polski i otrzymuje złoty medal. Druga w klasyfikacji zawodów drużyna otrzymuje tytuł Drużynowego Wicemistrza Polski i srebrny medal. Trzecia otrzymuje medal brązowy. Medale otrzymuje 6 zawodników/czek i dwóch trenerów.
Za zajęcie miejsca I - III zespoły otrzymują puchary.
Z I ligi do II spadają dwa ostatnie zespoły w tabeli po 3 rundach zasadniczych.
Z II ligi spadają dwa ostatnie zespoły w tabeli po 3 rundach zasadniczych
Do I ligi awansują dwie najlepsze drużyny z II ligi po 3 rundach zasadniczych
Do II ligi awansują dwa najlepsze zespoły z III ligi po 3 rundach zasadniczych
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Badania antydopingowe odbywają się według procedury i wymogów Komisji do Zwalczania Dopingu w Sporcie. Prawo interpretacji niniejszego Regulaminu (jak i spraw w nim nieuregulowanych) posiada Zarząd PZPC oraz osoby upoważnione przez Zarząd.
POLSKI ZWIĄZEK PODNOSZENIA CIĘŻARÓW
UWAGA:
Na wniosek Komisji Sędziowskiej i Prezydium Zarządu PZPC (12.01.2017r) pierwsza runda ligi będzie rundą kwalifikacyjną. Po tej rundzie zespoły zostaną podzielone w/g wyników 10-12 najlepszych zespołów w I lidze, 13-24 miejsce II liga, pozostałe zespoły w III lidze. Liczba kwalifikujących się zespołów do I, II i III ligi będzie uzależniona od ilości startujących zespołów w I rundzie rozgrywek. O ilości zespołów w I, II i III lidze zadecyduje Zarząd lub Prezydium Zarządu PZPC. Startowe w I rundzie wynosić będzie dla wszystkich drużyn 50 zł