Program pilotażowy
Szanowne koleżanki i koledzy
Już dawno zrozumieliśmy jak ważny dla naszej dyscypliny jest wizerunek. O potrzebie pracy na rzecz poprawy wizerunku polskich ciężarów, i to nie tylko na poziomie centrali związku, ale także w klubach, mówiłem od dawna. Nadszedł czas, by zacząć realizować te zamierzenia. Rozpoczynamy program pilotażowy (aczkolwiek, od razu na dość dużą skalę) „Marketing w klubach i okręgach".
Byłoby naprawdę ideałem, by w każdym z klubów (w przypadku mniejszych okręgów - w województwie) była osoba, która potrafi zając się, właśnie sprawami marketingu. Wiadomo też, że nie są to sprawy łatwe, i trzeba do tego ludzi - którzy wiedzą jak się do tego zabrać.
Dlatego ogłaszam nabór na szkolenie dla osób, które będą mogły, a przede wszystkim chciały, zająć się w klubach czy okręgach szeroko pojętym marketingiem. Osoby te będą działały na zasadzie wolontariatu. Jednak jeśli program się sprawdzi, będę się starał pozyskać pieniądze, by móc wspomóc ich działania. Poza tym, wiem dobrze, że w wielu klubach i tak są osoby, które starają się zajmować tematem marketingu, lub mają takie aspiracje. Dlatego związek chciałby wspomóc takie osoby i dać im profesjonalne szkolenie, na którym będą poruszone między innymi takie tematy jak:
1. Komunikacja interpersonalna
2. Komunikacja z mediami
3. Wystąpienia publiczne (w zakresie potrzebnym dla takiej funkcji)
4. Komunikacja sprzedażowa (pozyskiwanie sponsorów)
5. Komunikacja z jednostkami administracji samorządowej
6. Umiejętność przeprowadzania konferansjerki
Szkolenie w dużej części będzie przeprowadzane metodą warsztatową. Trenerem prowadzącym będzie Robert Salwowski i on też zostaje koordynatorem projektu. Na początku do jego zadań będzie należała między innymi selekcja zgłoszonych przez was kandydatur, ponieważ w programie pilotażowym przewidziane jest 25 miejsc na szkoleniu. Możecie się spodziewać, że koordynator projektu skontaktuje się z każdym klubem, który zgłosi kandydata, a także porozmawia również z każdym z kandydatów. Po zakończeniu etapu szkolenia, które będzie trwało minimum trzy dni, po osiem godzin dziennie, koordynator, wraz z rzecznikiem prasowym związku, będą monitorować działania uczestników szkolenia, oraz służyć radą i pomocą.
Wstępne kryteria naboru kandydatów:
Osoby, które:
1. Wykażą chęć uczestniczenia w takim projekcie
2. Będą miały czas na realizację zadań marketingowych
3. Swobodnie się komunikują
4. Mają umiejętność pisania tekstów (np. relacji z zawodów do prasy)
Mogą to być wasi pełnoletni zawodnicy, byli zawodnicy, działacze, rodzice zawodników, ale także osoby pozyskane z zewnątrz - które chciałby zaangażować się w prace społeczne na rzecz klubu czy okręgu.
Termin i miejsce szkolenia będą podane po zakończeniu selekcji kandydatów, która może potrwać około półtora miesiąca. Dlatego też proszę o przysyłanie wniosków na zamieszczonym formularzu do dnia 18. lutego 2013 r., do godziny 15.00. na adres biuro@pzpc.pl
Prezes PZPC
Szymon Kołecki